עשה זאת בעצמך: מדפסת באנגים תלת מימד

האם בקרוב ייגמר עידן האיסור על מכירת “כלי עישון”? עד לא מזמן, מדפסות תלת מימד היו פרי הדמיון בלבד אבל בעתיד הלא רחוק נוכל כולנו לייצר רהיטים, אופניים וכן, גם באנגים.

אחד החוקים המוזרים ביותר בישראל ואולי גם בעולם, הוא החוק הקובע כי אסור להחזיק, למכור או לקנות מוצרים הנכללים תחת הגדרת “כלי עישון”.

מליאת הכנסת אישרה בשנת 2008 הצעת חוק ממשלתית הקובעת עונש מאסר של עד חמש שנים למי שמייצר, מוכר, מציג למכירה או סוחר בכלי שייעודו העיקרי הוא להכנת סם מסוכן או לצריכתו, לרבות כלים לעישון סמים. במהלך דיוני ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת הוסבר כי עד היום כמעט לא נאכף האיסור על החזקת ומכירת באנגים בהקשרו המסחרי, משום שניתן היה להעמיד אדם לדין רק אם השתמש במכשיר על-מנת לצרוך סמים בפועל. כל עוד לא זוהו שרידי סם בכלי, לא ניתן היה להרשיע את מי שהחזיק בו.

באנגים
כלי עישון? או אולי סתם ואזה?

“שמנו סוף לתופעה מסוכנת שהתפרשה על ידי הציבור כהעלמת עין לכאורה של הרשויות ממכר של כלים לעישון סמים. אני מקווה שהחוק החדש יפחית בצורה ניכרת את היקף השימוש בסמים, ואם כך יהיה – הרי שעשינו מלאכתנו,” אמר אז מי שהיה יו”ר ועדת החוקה, ח”כ פרופ’ מנחם בן-ששון (קדימה).

האם הצליח החוק החדש להפחית את היקף השימוש בסמים? נראה לנו שלא… כך או כך, בקרוב לא נצטרך עוד לבקש אישור ממשלתי לרכישת באנגים ונוכל פשוט לייצרם בעצמנו במדפסת התלת מימד שלנו.

מדפסת באנגים

עדכון הגירסה שתאפשר הדפסת באנגים מזכוכית טרם יצאה לאור אמנם, אבל כבר היום ניתן להדפיס בבית באנגים במגוון סגנונות.

גם זה בטח יעניין אותך

חיפוש קצר באתר העיצוב התעשייתי ‘MakerBot’s Thingiverse‘ לביטוי ‘באנג’ מציג עשרות תוצאות ומגוון נרחב של באנגים בסגנונות שונים.

הדפסת תלת מימד: עתיד הצרכנות

“קשה לפתוח כתבה על המדפסות התלת-מימדיות בלי ליפול לקלישאות הרגילות שמאפיינות כתיבה על נושאים טכנולוגיים מן הסוג הזה. קשה להימנע מכותרת כמו ‘המהפיכה התעשייתית הבאה’, או השוואה, עם קריצה בצידה, לסדרות מדע-בדיוני שהציגו את הרעיונות העומדים מאחורי הדפסת 3D,” כתב בצדק טל איתן בכתבה מרתקת על מדפסות תלת מימד ועתיד השימוש בהן, אשר פורסמה ב-YNET בחודש שעבר.

בשבוע שעבר דיווח ‘הארץ‘ כי בניתוח ראשון מסוגו בארה”ב נעשה שימוש בשתל שהודפס בעזרת מדפסת 3D על פי הזמנה ובעזרתו שיחזרו הרופאים כ-75% מגולגולת של אדם שנפצע. “הטיפול התבצע על ידי סריקה של הגולגולת של הפצוע, לאחר מכן יצרו בחברה הדמיה של החלק הדרוש להחלפת החלקים הפגועים,” נכתב.

שחזור גולגולת במדפסת תלת מימד

בחיפוש קצר ביוטיוב ניתן לראות דוגמאות מפתיעות במיוחד למוצרים שהודפסו בעזרת מדפסות תלת מימד כמו מברגים, צעצועים, אופניים, מדפסת שמדפיסה את עצמה ואפילו כזאת המדפיסה בתים שלמים בהם נוכל לגור בעתיד.

כבר היום ישנן בכל העולם חברות אשר מוכרות מדפסות תלת מימד לציבור הרחב. כל אחד יכול להיכנס לאתר של אחת החברות ולהזמין הביתה מדפסת 3D (בישראל מוצעת למכירה מדפסת 3D במחיר של 8,200 ש”ח, כאן למשל).

“מדפסות ה-3D הן המהפיכה הגדולה ביותר מאז המירוץ לחלל,” אמר נשיא ארה”ב, ברק אובמה, בחודש שעבר. “הקמנו את המרכז הראשון שלנו לחקר יצור. מה שהיה פעם מחסן מוזנח הוא היום מעבדה מתקדמת שבהם עובדים חדשים מתמקצעים בתעשיית יצור התלת מימד, שיכולה לשנות את הדרך שאנו יוצרים כמעט כל דבר”, אמר הנשיא.

צפו: פרק חדש בסדרת המופת VICE על מדפסות כלי נשק:

צפו בכתבה על מדפסות 3D ששודרה בחדשות ערוץ 2 שפורסמה לפני כחודש:

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר